2017. június 21., szerda

Olaszország, az antik Róma, június 21



Róma
Nem írok sok adatot Rómáról, minden megtalálható a neten vagy az útikönyvekben.
Róma  Olaszország fővárosa, Lazio régió központja, a hajdani Római Birodalom központja.
Róma a Tiberis bal partjának hét dombjára épült, központja a tengerparttól körülbelül 30 kilométerre terül el. Róma hét dombja a Palatinus, a Capitolinus, a Caelius, az Aventinus, az Esquilinus, a Quirinalis és a Viminalis.
Az antik Róma, lenyűgöző lehetett.
https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=174758
 Valószínű, hogy a szervezettsége is jobb volt, mint a mainak. Úgy látszik, mindenütt csak a pénzt szedik be, de nem sokat tesznek, azért, hogy a turisták jól érezzék magukat. Túl sok az ember és kevés a hely.
 Colosseum, Fórum Romanum, tömeg és hőség, bár a Colosseumba, időpontot kell foglalni, hogy hogyan oldja meg, aki egyénileg jön, fogalmam sincs. Érdekes, de annyira nem nyűgözött le. Az is igaz, hogy iszonyú fárasztó, hogy állandóan, azt kell figyelnem, hol vesznek el, hol maradnak le és még pár szót is fordítsak. Nagy bölcsen nem hozták el az útikönyvet, amit a Lin itt hagyott, amikor itt járt. Katasztrófa az egész.Egy pillanatra nem figyeltem és két fiú eltűnt. A csoport meg indult ki a területről, szóltam a többieknek, hogy visszamegyek megkeresni őket. Jiangot megtaláltam, de Chun elveszett., Jiang és Su vissza akart menni, hogy megkeresse , de nem engedtem nekik. Egyszer csak mikor már jó messzire elmentünk, felbukkant, valószínű másik csoporthoz csapódott és azokkal jött ki másik kijáraton. Nagyon haragudtam rá, direkt kértem, hogy ne maradjanak le, és mindig vártam rájuk, amíg fotóznak, de Chun mindig elbámészkodik és elfelejt lépni. Az utolsó állomás a Colosseum volt. Lenyűgözőek a méretei és az építészeti megoldásai. Állítólag a legújabb kutatások szerint, Nérót rehabilitálni fogják, mert megtalálták az ásatások során a tűzfészket, ami egy  egymás mellett lévő olaj és szövetárus figyelmetlenségéből keletkezett.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése