2017. június 19., hétfő

Olaszország, az utazás június 19. Ferrara

Az utazás június 19.
Ferrara

Korán reggel indultunk, a Délinél találkoztunk a csoporttal. Az út nagyon hosszú volt, akár Shaghaiba is elértünk volna ennyi ideig.
Ferrarában megálltunk egy rövid városnézésre. Az Este hercegség székhelye nagy szerepet vitt a reneszánsz életében. Itt élt egy ideig Tasso is. (1544-1595 a XVI. század egyik legnagyobb alkotója)
A legismertebb épületek egyike a Castello Estense ami a város közepén található, téglából épült, négy tornya van, és várárok veszi körül. 1385-ben emelték és1554-ben részlegesen helyreállították.

Az Este család rezidenciája volt.

A San Giorgo katedrálist, 1135-ben építettek, Guglielmo degli Adelardi  utasítására (ő ide van eltemetve). A belső részeket restaurálták barokk stílusban, 1712-ben. A harangtorony reneszánsz stílusban épült (1451-1493), de az utolsó szint a 16. században épült.

A katedrális eleje éppen fel volt állványozva. Az oldalában az utca felől kis üzletek vannak, amik a mai napig működnek.
Ez pedig a városháza

Az  első szállásunk Montecatiniban volt, itt 2 éjszakát töltöttünk.
Ambroziana a neve, mi hárman, lányok egy szobában laktunk. A szálloda tiszta, a klíma gyenge, WIFI nincs, csak ha külön fizet érte az ember. A reggeli és a vacsora elég jó.
Montecatini Terme egy fürdőváros, ebből semmit nem tapasztaltunk meg ( valószínű érdemes lett volna megnézni a város legnagyobb termálfürdőjét, a Terme Tettucciot, de egy szervezett utazáson nincs lehetőség külön programokra) , de este még sétáltunk egyet a a fő utcán, , hangulatos, nem túl zsúfolt kisváros