2018. július 4., szerda

Miért éppen Norvégia?

Az utazás
2018 július 4.

Azt hittük Norvégiában nyáron sincs nagy meleg. Tévedtünk!
Szóval, barátaink sokszor hívtak már, így elhatároztuk, hogy idén nyáron elmegyünk. Miután van Wizz air klub tagságunk, ehhez a társasághoz kerestünk járatot. Mit ne mondjak nem volt egyszerű. Oslo TORP-ra nincsen Budapestről járat, csak Bergenbe, ami az ország óceán felőli oldalán fekszik, mi pedig a keleti oldalra jöttünk, Sandefjordba. A város 1838 január elsején jött létre, és gazdag viking történelméről és  virágzó bálnavadász-iparáról ismert, amely Sandefjordot,  Norvégia egyik leggazdagabb városává tette.
 Akkor vissza az utazáshoz. Repülőjegyet Svédország, Göteborg városába vettünk, ahová vendéglátóink Imola és Zoli eljöttek értünk kocsival.  Az autónkat a repülőtér parkolójában hagytuk, ez még mindig olcsóbb, mint oda-vissza a taxi.
A Wizz air új dolgot vezetett be, semmit nem engedtek felvinni a fedélzetre, de legalább nem kellett külön fizetni érte. ( tökéletesen meg tudom érteni, mert legutóbb komoly küzdelem volt, hogy minden kézi poggyásznak nevezett táska és bőrönd felférjen a csomagtartókba). Viszont így a megérkezés után a csomagok kiadása hosszabb időt vesz igénybe.

Megérkeztünk, Imoláék már vártak minket, és elindultunk Norvégia felfedezésére. Végig autóztunk a part mellett és Mossnál kompra szálltunk. A tengeri kompok, enyhén szólva nagyobbak, mint a Balatonon közlekedők, és ez még nem is volt egy nagy hajó.

Nagyon tetszett, hogy a kutyusoknak, külön kabinjuk van.
Fél óra volt a hajó út, Hortenben szálltunk ki és itt is a part mentén autózva végre megérkeztünk.

1. Itt is írom és mindhol mondom, nagyon örülünk, hogy elszántátok magatokat a "hideg" északra és itt voltatok.