2011. szeptember 9., péntek

Szeptember 8 Datong Yungangi barlangok

A Yungangi barlagok csak kb. 20 km-re vannak a várostól. A taxisunk 9-re jött értünk és ott megvárt minket.
Ezek a barlangok az északi Wei dinasztia idején készültek 386-534 között. Ezek Kína legrégebbi Buddhista emlékei.

Sokáig vallási célokat szolgáltak, csak a 20. században fedezték fel a kívülállók. A barlangok homokkőbe vannak vájva és a szobrok nagy része is abból készült, a szélnek és esőnek kitett szobrok jó része sajnos már elpusztult, de most már nagyon védik. Hatalmas méretűek a barlangok és ennek megfelelően a szobrok is, van olyan barlang amelyben egy komplett pagoda van.

Az 53 barlangból kb. 40 nézhető meg. Az út kiépített és könnyű, a fáradtakat kisbuszok viszik- hozzák. Mi sétáltunk, hatalmas ápolt park van kialakítva körülötte. A szobrokon és a központi templomon erős indiai hatás figyelhető meg.

Itt vásároltam egy DVD-t, mert sok helyen tilos volt fotózni és erősen figyeltek is rá, meg közel sem tudnék olyan profi felvételeket csinálni.
Annyi időt töltöttünk el, hogy már csak egy ebédre maradt idő mielőtt Xianba indultunk.
Az ebédről érdemes írni. Mi főztük. Az asztalokon a terítő alatt indukciós főzőlapok voltak. Gomba levest választottunk, hozzá kecskehúst- sosem gondoltam volna, hogy fogok ilyet enni, de nagyon finom volt, hajszálvékonyra szeletelték, így pillanatok alatt megfőtt. Volt még hozzá édesburgonya, ez leginkább a sütőtökre emlékeztet (szeretem, többször ettem, az utcán is árulják sütve), üvegtészta, fekete gomba, 2 fajta zöldség, valami rákgaluska – úgy is szaggatta a kislány a lábasokba-meg lángos, de nem lapos mint nálunk hanem tekercs. Hoztak még ajándékba valami halat is , de az még a Lacinak is csípős volt. A szállodának szülinapja volt így mindennap adtak valami ajándékot. Majd 4 órakor átmentünk a pályaudvarra és elindultunk Xianba. A vonattól nem vagyok elragadtatva, de a következő 16 órát ezen fogjuk tölteni. Tévedtünk, majd 20 órát voltunk a vonaton, késett több mint 3 órát. Viszonylag tudtunk aludni, csak ne lett volna olyan mocskos a vonat.