2011. szeptember 9., péntek

Szeptember 7 Hanging Temple (悬空寺) Datong Függő kolostor

A szállodában reggeliztünk, benne volt a szobaárban. Hármunknak csak 350 yuan volt egy éjszaka. Viszont nem tudtunk kártyával fizetni, mert itt csak lehúzós volt, a miénk pedig chippes. (ez az egyetlen negatívum amit tudok mondani).
Datong egy eszméletlen randa város, ezzel szemben hatalmas építkezések zajlanak, pár év múlva biztosan más lesz az arculata. Itt a műemlékvédelem nem úgy működik mint nálunk, hogy mindegy mennyire ócska, egészségtelen és menthetetlen, meg kell tartani, hanem eldózerolják, és a régi stílusban , de új korszerű anyagokból a mai követelményeknek megfelelően kialakítanak egész városrészeket. Pár év múlva senki nem fogja megmondani róla, hogy az nem évszázados épület. Na de nem ezért jöttünk Datongba, hanem hogy megnézzük a Xuankongi függő kolostort és a Yungangi barlangokat.
A kolostor jó 80 kilométerre van a várostól. Úgy gondoltuk elég öregek vagyunk hozzá, hogy ne buszozzunk annyira messzire, ezért megalkudtunk egy taxissal és így nagyon kényelmesen utaztunk. A kolostor képeken nagyobbnak néz ki, legalább is én sokkal nagyobbnak gondoltam.

Iszonyú magasan van a sziklafalon és nagyon keskeny. Sajnos rengeteg ember volt, de az a művészet ha az ember lánya úgy fotóz, hogy lehetőleg ne legyenek emberek a képeken.

A szobrok természetesen porosak, koszosak, kopottak. Ez már csak turista attrakció, nem szolgál vallási célokat. A taxis rábeszélt minket, hogy elvisz egy sokkal szebb helyre, ami csak 16 km-re van. Így neki indultunk és hamarosan Hengshan 2000 méteres lejtőin találtuk magunkat. Kocsival egész magasra fel lehetett menni, és onnan lanovkával mentünk tovább.

Sikerült félretennem a tériszonyomat és tátott szájjal bámultam a hegyeket és a sziklafalhoz lapuló kolostorokat. Ez egy ma is funkcionáló taoista templomrendszer, de gondoltak a turistákra és kényelmes utak kanyarognak egyik templomtól a másikig, természetesen eszméletlen sok lépcsővel fűszerezve. Itt a Buddhák szépen karban vannak tartva, sok szerzetes is volt, inkább öregek mint fiatalok. Ez sokkal jobban tetszett, mert nem volt tömeg, csendes volt és nagyon szép.

Hazaautóztunk és a szállodában vacsiztunk, nagyon jó kaját választottam magamnak- teljesen egyedül- csirke volt finom zaftos valami zöldséggel és mifannal (rizzsel). Egyáltalán nem volt csípős.