2016. szeptember 19., hétfő

Fenghuang a főnix város, 凤凰古城凤凰 Fènghuáng gǔchéng fènghuáng

Szeptember 19 Fenghuang a főnix város
凤凰古城凤凰 Fènghuáng gǔchéng fènghuáng

Zhangjiajjie-től, 张家界 230 kilométerre északnyugatra van ez a régi, kis falunak titulált helyiség.

Már megszokhattuk volna, ha valamit kicsinek neveznek az csak kínai mércével kicsi. Ez egy régi, folyóparton húzódó város a hegyek között. 1704-ben épült a Qing, dinasztia idején. A Tuojiang folyó,,沱江  Tuójiāng partján megmaradtak a jellegzetes fából épült házak,

a Tujia és Miao emberek,
土家族,苗族 Tǔ jiāzú, miáozú közül sokan használják még a mindennapokban is,  ennek az etnikumnak a ruházatát. Ez az ezüst völgy. Egyáltalán ezekben a hegyekben rengeteg ezüst van, a népviseletben gyönyörű ezüst fejdíszeket és nyakláncokat hordanak a hímzett ruhákon kívül.

Ennek ellenére, csak itt találkoztunk koldusokkal,
és csak itt láttunk olyat, hogy az asszonyok a folyóban mosnak.

A házak is iszonyú lerobbantak, az 5 csillagosnak besorolt szálloda, büdös és koszos volt.( a fürdőszobánál átázott a fal)

Az esti séta előtt az idegenvezető azt mondta, hogy senki se vigyen táskát és ne vigyen sok pénzt magával. Ennek ellenére, nem volt semmi fenyegetettség érzésünk sem.
Itt helyi idegenvezető volt. Megnéztük  a keleti kaput, 东门城楼 Dōng mén chénglóu, ami vörös homokkőből épült,  (1715) Kangxi császár, 康熙皇帝 Kāngxī huángdì uralkodása alatt  (Qing-dinasztia) .

Majd a Yang család, 杨家祠堂 Yáng jiā cítáng, udvarházát, ami 1836-ban épült Daoguang császár (Qing-dinasztia) uralkodása alatt.

A régi házak fából készültek, alacsonyak és sötétek, kicsike helyiségekkel. Láttuk Chen Congwen, 沉从文 Chén cóng wén (1902-1988) házát , aki  a modern kínai irodalom egyik alakja. Hááát, ahhoz képest, hogy elismert író volt, roppant szegényes körülmények között lakott.
Sétáltunk a  város utcácskáin,

bámultuk az öreg házakat, megkóstoltuk a gyömbércukorkát,
benéztünk az apró boltokba,

elámultunk  a hímzett szépségeken, az ékszereken.
Hajóztunk a folyón, itt más képet mutat a város.

Utána sajnos csak az ezüst vásárlás ment, akik pedig nem akartunk vásárolni, kint ücsörögtünk a téren. Én meg bóklásztam és találtam egy sokkal szebb főnix szobrot.
Majd ebéd után buszba ülve, 420 km-t utaztunk vissza Changsha-ba, ott legalább nagyon jó szállodában laktunk.