2016. szeptember 22., csütörtök

Hangzhou, 杭州 Hángzhōu



Szeptember 22 Hangzhou, 杭州 Hángzhōu
„Fent az ég, lent Suzhou és Hangzhou.” 上有天堂,下有苏杭



Busszal indultunk, koszos is büdös is, de legalább nem kell beutazni a városba, mert a Jinshan vonatállomásnál van  helyközi autóbusz pályaudvar is.
Egy kép, hogy mennyire egyszerű mások életét megkönnyíteni.

Egyszer csak megállt a busz, felszáll egy zsaru, kérték az igazolványokat, egy fiatal párt leszállítottak, az asszony kezében egy alvó kisgyerek. Látom ám, hogy a férfi egy poharat szorongatva megy, nyomába egy rendőr. Drogtesztet csináltak, a zsaru puszta kézzel turkál a tesztlappal a húgyban. Na, ilyet még nem láttam. Végül engedték őket visszaszállni a buszra.



A sógorral Hanghzouban találkoztunk. Hangzou a Nyugati-tó, Xī Hú, 西湖 partján fekszik.
A szálloda drága, elavult, korszerűtlen és iszonyú büdös cigaretta szagú.( pechünk volt a szobával) Ezzel szemben, közvetlenül a tóparton van.
Fél Kína itt tolong, eszméletlen sokan vannak.
Egy japán étteremben ebédeltünk.
 
Finom volt és olcsó. Estig még sétáltunk az egyik szigeten.
Ezt a kőtáblát olvasta egy fiú, és miután nagyon figyeltem, segített nekem is elolvasni.

Gondolom ezen felbátorodva, egy kislány mindenképpen kínaiul akart beszéltetni, még videózott is. A többiek meg engem bámultak.
A kislány ezt mondta:
我在参加一个活动视频记录学中文
Én pedig ezt: 你的眼睛就像西湖一样美丽动人
Este jót pálinkáztunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése