2016. szeptember 18., vasárnap

Szeptember 18 Zhangjiajie, Tianmenshan az örök szerelem
张家界 Zhāngjiājiè,    天门山 Tiānmén shān,
我的爱张家界 Wǒ de ài zhāngjiājiè

Végre ismerős helyre mentünk, az égi kapu hegyre. Itt is rengeteg változás van. Hatalmas sátort állítottak fel - a napsütés miatt, ventilátorokkal felszerelve - a felvonó végállomása mögött, és ahol az embereknek sorba kell állni a bejutáshoz, ott is sátorral fedett folyosó van.

Sokan voltak, de elég gyorsan ment a sor.
Az épületen egy hatalmas kivetítőn mutatták a hegy nevezetességeit, akkor még nem tűntek fel az újdonságok.

A felvonóépületéből és a felvonóból is láttuk az előző szállodánkat.

Sajnos, nem jártuk végig az egészet, volt egy rész, ahol üvegfolyosó van. Természetesen tömeg, ülő, fekvő szelfizőkkel, csak egy csomó idő ment el vele.

Az üvegfolyosóhoz, mindenki kapott papucsot, Laci lábára nem ment
 fel, így ő papucs nélkül jöhetett.
Majd indultunk tovább és egy másik úton menve, elértünk a mozgó lépcsőkhöz, ami levitt a hegytetőről a Mennyek Déli Kapujához.

Az ottani lépcső olyan meredek, és olyan sok, hogy nincs az a pénz, amiért én ott felmásznék.  999 lépcső (nem számoltam meg)

Egyébként nagyon szép, és óriási ez a kapu, itt szoktak repdesni a Bessenyeiék,  bár a legutóbbi kőomlás után, tetőt eszkábáltak, ami sokat ront az esztétikai értékén az egésznek. Azt nem tudom, hogy kőomlás esetén egyáltalán megvédene

Ezután busszal jöttünk le a hegyről, azon a szerpentinen, amit a múltkor nem vállaltunk be.

Azért jó néhány kanyarba oda volt készítve a poroltó. Azt sajnálom, hogy a templomhoz nem mentünk el, kíváncsi lettem volna a szerzetesekre.

A busz végállomása a színháznál volt. Jó volt nappali fényben is látni.

Ebéd a városban volt, gomba leves, nagyon finom.

Utána buszba ültünk, és csak jöttünk és jöttünk, hidakon, viaduktokon, alagutakon keresztül órákon át. 230 km megtétele után estére értünk Feng Huangba. Ez a főnix városa, hogy miért azt nem tudom. Viszont minden ki van világítva, mintha karácsony lenne.
A szálloda a leggyengébb.