2022. november 29., kedd

Hímzéseim 2021-2022

 2021 szeptember

Vége lett a nyárnak és új munkába fogtam. Mimi születésnapjára egy képet kezdtem varrni. Választásom Joan Eliott orchidea mintájára esett. Amivel csak egy baj volt, illetve több is, csak azt még akkor nem tudtam. A képen szereplő szó "hé ān, 和安" értelmezhetetlen összetétel, nemcsak a szótár szerint, hanem Shanghaiban élő barátnőm is ezt mondta. Mimivel ezt mégsem beszélhettem meg. Ez elég gáz, az angol leírásban a harmónia szó szerepel, ez kínaiul így néz ki 和谐, héxié.

A xié,谐 sehogy sem fért volna ki az ān,安 helyére, a hímzés nehézségéről ne is beszéljünk. Így aztán hosszas tanakodás után Xu Dannal a 平安,píng'ān, béke ( béke a családban, béke a barátságban) szónál maradtunk. Ezt kis csalással sikerült beszerkesztenem az adott helyre. Azután elkezdtem a megadott színekkel varrni, és egyre randább lett, nem tetszett sehogy sem, a virág szirmai szürkék voltak a keret minden volt csak nem az a barna, mint a könyvben lévő kivarrt képen.

A minta mérete 170x100 öltés


Sokat bontottam a virágot, mire sikerült egy szép szín összeállítást kihozni belőle. A keret a zöld színekkel sokkal jobban tetszett, mint a barna.




2021 november

Alig kerül le a rámáról az egyik munka, már jön is a másik. Természetesen ajándék lesz ez is. Péter barátunk 70. születésnapjára, mert valahányszor nálunk vannak, nem győzi csodálni az enyémet ami a konyhában van a falon. Szóval ez is az amit másodszor varrok ki.

Lanarte 34263

 Marjolein Bastin - Four seasons- A négy évszak

A minta mérete 250x300 öltés

erről sok fáziskép van, amikor a sajátomat varrtam 2002-ben, még nem volt, se digitális fényképezőgépem, se okostelefonom. Szóval ez most bepótolás is.Annak idején is ugyan így kezdtem, és ugyan így haladtam a hímzéssel.

december 2-án itt tartottam
 
december  9.

december 13.
december 25.

2022 január 11.

Már látszik a munka vége

és aznap be is fejeztem

Már csak a keretezés van hátra, hogy a február 16-ai szülinapon átadjam. 

Beütött a ménkű, és innentől iszonyú nehéz lett minden.

Laci eltörte a lábát

 A bekeretezett képről nincsen fotóm, így a sajátomról teszek fel képet.





2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek. Tényleg csoda szép színe lett az orchideának és a keret is szuper zölddel. Péter képe, meg az én szívem csücske is. Minden alkalommal megcsodálom a konyhában. Gondolom nagyon örültek mindketten a csodás ajándéknak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon örültek neki. A Péter közölte, hogy az övének szebbek a színei (tök egyforma)

      Törlés