2020. október 10.
A szabálytalan alaprajzú, belsőtornyos hegyi várból jelentős részek maradtak meg. Legépebben a kétemeletes kápolna, dísze gótikus faragványokkal.
Nos innen szép nyerni.
A füzériek 1910-től törekednek Füzér Várának újjáépítésére harminc év régészeti ásatás alapján, folyamatos tudományos, művészettörténeti, építészettörténeti kutatások, elemzések figyelembevételével, tervezési, építészeti és kapcsolódó szaktervezési munkálatok és engedélyeztetések alapján (huszonhét engedély!), közel száz neves és elismert szakértő, tervező, kutató és szakember közreműködésével. A vár jelenkori építését a füzériek hadi kártérítésként élik meg. A történelem során a vár és a várbirtok története határozta meg a község sorsát.
Rengeteg küzdelem és félbemaradt terv és munka után 1990-ben megkezdődik a vár teljes körű feltárása és helyreállítása Simon Zoltán régész és Oltai Péter építész tervező közreműködésével.
A vár parkolójába busszal nem lehet felmenni, csak marha nagy terepjárókkal, szóval kezdtünk 2 km meredek országúti megközelítéssel , ősz ellenére tűző napon. Felérve jött a meglepetés, hegyi ösvény kikopott fagyökerek között, fényesre csiszolt sziklákon, szerencsére kapaszkodó van, mászhatsz fel a hegy tetejére.
abszolút emberbarát a dolog.
bejárat a várba, amit nagy munkával hoznak rendbe, építenek újjá, maga a vár nagyon tetszett.
Jók ezek a szöveges táblák, mert se a könyveimben se a neten nem találni a várról ilyen leírásokat.
Az 1683-as felrobbantás után ez a kápolna torony maradt meg a legépebb állapotban, és így hozták helyre. Ezzel búcsúzunk is Füzér várától.
mint látszik leértünk épségben a nyaktörő utakon.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése