2020. október 11., vasárnap

Mesélő Kárpát-koszorú és a Felső-Tisza, Sárospatak, Rákóczi vár

 2020. október 11.

 A pataki várkastélyt Perényi Péter kezdte el építtetni, az oklevelek szerint 1534-ben. Évszázadokon át épült, különböző korok emlékeit, stílusát magánhordó nagyméretű épületcsoport négyszög alaprajzú. Az erődítményt a Bodrog felől, ötszögű olaszbástyás védőfalból ma már csak nagyon kevés látható.




 
Ezt a részt nem nagyon propagálják. 

Amíg kint várakoztunk, a várkert külső részén lehetett körülnézni



Amíg bóklásztam, nem hallottam, hogy csak pénzért lehet fényképezni, erről már csak bent a várban az idegenvezetőtől értesültem. Tulajdonképpen utálom az ilyet, végül a végén visszamentem és vettem egy fotós jegyet, több mint 2000 forintért.


Szóval milyen a vár? Szerintem barátságtalan, kényelmetlen, mint az összes többi, csak messziről néz jól ki.Sárospataki vár



A bejárat

a földszint leírásának fotója, nem sikerült.




A várkápolna, Szent Erzsébet oltárképpel
A vár rövid története




A reneszánsz ajtó és ablakkeretek nagyon szépek




A török fali csempék és a cserépkályha
A vörös torony, nevét elvileg a színéről kapta, valamikor vörösre volt festve a vakolat (már amíg volt rajta)












A vár Lóránffy szárnyában van a Rákóczi kiállítás

















 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése