2019. március 28., csütörtök

Jeruzsálem

Jeruzsálem március 28

Még tavaly elhatároztuk, hogy Jeruzsálembe is elmegyünk. Most jött el a pillanat. Korán reggel mentünk a repülőtérre, a kocsit megint a parkolóban hagytuk.
Az út bóbiskolással teljesen eseménytelenül  folyt.
A beléptetés iszonyú lassan ment, nem voltak a toppon. Vonattal utaztunk Tel Avivba és onnan tovább Jeruzsálembe. A világ egyik legősibb városa. A város 750–800 m-es átlagmagasságon fekszik a Földközi-tenger és a Holt-tenger között, a Júdeai-hegyvidéken. Központja az óváros, régi és új kultúrák találkozópontja; a zsidó, keresztény, örmény és muszlim negyedből álló, 1 km²-es városrészt egy közös fal veszi körül. Az út kb 1 óra és feltűnik a távolban a fehér város.

Az épületek fehér mészkőből vannak, vagy az újabbak azzal vannak burkolva, ettől időtlennek és ősinek tűnik az egész város.
A szállásunk a Jaffai úton volt,

majdnem szemben a Mahane Jehuda piaccal, ahol a lepakolás után egy jót ebédeltünk.

Ebéd után a villamossal indultunk felfedezni észak Jeruzsálemet.

Hazafele leszálltunk a városházánál,

és némi bóklászás után jólesett a vacsora és az alvás, hiszen nagyon korán volt reggel.